Baterijski kompresor je dokaj nova tehnologija. Gre za napravo, ki uporablja poljubno število metod za učinkovito napihovanje zraka v različne predmete. Večina razpoložljivih zračnih kompresorjev črpa zrak v zaprto posodo, da ustvari pritisk. Obstajajo tudi drugi, kot so 12-voltni zračni kompresorji, ki lahko črpajo zrak neposredno v katerega koli od številnih napihljivih predmetov okoli nas.

Danes je na trgu več vrst prenosnih zračnih kompresorjev, ki so zasnovani za delovanje na 12-voltni enosmerni tok. Ti so namenjeni predvsem za napihovanje nizkotlačnih predmetov, na primer zračnih blazin, športnih žog in včasih v nujnih primerih avtomobilskih pnevmatik. Kakšna pa je glavna razlika med temi napravami za polnjenje zraka z enosmernim tokom (DC) in tistimi, ki delujejo na izmenični tok (AC)? Kakšna je razlika in kateri baterijski kompresor kupiti, pojasnimo v tem članku.

12-voltni baterijski kompresor

12-voltni enosmerni kompresorji nimajo posod pod tlakom za zbiranje stisnjenega zraka. Namesto posode za zbiranje stisnjenega zraka baterijski kompresor 12 V DC običajno črpa zrak neposredno v predmet. Kako deluje? Motor v 12-voltnih kompresorjih črpa zrak neposredno iz ozračja in ga nato črpa v predmet. Zaradi tega je manj učinkovit za uporabo pri napihljivih predmetih, ki potrebujejo veliko količino zraka, ki ga je treba črpati, da se doseže zahtevana raven tlaka. Njegova prednost je, da je bolj prenosljiv kot enote na izmenični tok.

Ker so enote, ki delujejo na izmenični tok, večinoma zajetne (večinoma zaradi vključenih komponent), so manj prenosljive, kot večina zračnih kompresorjev, ki delujejo na enosmerni tok. Čeprav so manj zmogljive, kot enote, ki delujejo na izmenični tok, delujejo učinkovito na 12-voltnih električnih sistemih, ki jih običajno najdemo v čolnih in avtomobilih, zaradi česar so koristni spremljevalci na potovanjih.

Kompresorji so lahko vir energije

Poleg tega, da nima tlačne posode za zbiranje stisnjenega zraka, 12-voltni zračni kompresor deluje na enosmerni tok. Opremljen je z vtiči, ki so zasnovani za neposredno priključitev v vtičnice za cigaretni vžigalnik, drugi pa imajo sponke v obliki krokodila, ki jih je mogoče po potrebi priključiti neposredno na avtomobilski akumulator. Zaradi tega so te naprave zelo uporabne na poti, saj lahko hitro napolnijo napihljive predmete, kot so pnevmatike, v situacijah, ko ni na voljo izmeničnega toka.

Baterijski kompresor z rezervoarji za stisnjen zrak mora delovati le, dokler tlačna posoda ni napolnjena. Njegov motor se samodejno vklopi, ko tlak pade pod določeno raven. 12-voltni zračni kompresorji pa nimajo nobenih rezervoarjev za stisnjen zrak, kar pomeni, da morajo delovati neprekinjeno nekaj časa, ko napihujejo katerega koli od številnih predmetov, ki jih je treba napihniti. Ključnega pomena je, da jih med uporabo občasno izklopite, še posebej pri polnjenju velikih prostorninskih objektov. Če tega ne storite, preprosto pomeni, da 12-voltni motor kompresorja, ki ga poganja, zgori. Da se to ne bi zgodilo, so njihovi proizvajalci določili časovno omejitev neprekinjenega delovanja.

Skratka, večina 12-voltnih avtomobilskih zračnih kompresorjev je večnamenskih naprav in prihaja z različnimi, a bistvenimi stvarmi, kot so svetilke, ki so še posebej uporabne pri izvajanju nujnih popravil ob cesti. Drugi so opremljeni z gel baterijami, ki jih je mogoče uporabiti za zagon avtomobila, kadar je to potrebno. Te baterije se včasih lahko uporabljajo kot vir energije za delovanje samega zračnega kompresorja ali katere koli druge vitalne elektronske naprave za popravilo avtomobila.

Ustrezna napolnjenost pnevmatik je ključna za optimalno porabo goriva in varnost ter za ohranjanje enakomerne obrabe tekalne plasti. Mesečno preverjanje tlaka v pnevmatikah je hitro in enostavno opraviti doma, vendar je za dodajanje zračnega tlaka potreben baterijski kompresor.

Delovanje kompresorjev na baterije

Baterijski kompresor za napihovanje zraka za domačo uporabo z lahkoto napihne pnevmatike. Ti napihovalniki delujejo z baterijo iz brezžičnega kompleta orodij in se lahko uporabljajo celo za napihovanje drugih stvari, kot so zračne blazine in kolesarske pnevmatike.

Večina napihovalnikov je večjih od ročnih enot (Makita v tej skupini je bolj podobna dlančnikom, kot drugi) in večina si deli baterije z brezžičnimi kompleti orodij teh podjetij. Ti modeli so vsestranski in enostavni za uporabo ter vam prihranijo privezovanje do avtomobilske vtičnice, vlečenje podaljška doma ali rokovanje z umazano cevjo na bencinski črpalki.

Resnična prednost teh večjih kompresorjev je, da vam večina omogoča, da nastavite ciljni psi, nato pa odidete in pustite, da opravi svoje delo – ni vam treba ostati čepeč in držati zračno šobo na mestu. Menimo, da bi vozniki bolj verjetno ohranili pravilno napolnjenost pnevmatik, če bi imeli baterijski kompresor.

Baterijski kompresor ni namenjen težkemu delu, kot namenski kompresor z zračnim rezervoarjem, vendar je priročen in koristen dodatek k kompletu za nujne primere ob cesti. Čim prej si omislite svojega.